بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

درد دندان از مشکلاتی است که اغلب همه افراد کوچک و بزرگ با آن سروکارداشته یا دارند. و حتما به دندانپزشکی مراجعه خواهند داشت .
نکته که باید همه افراد بدانند این است که مزیتی که کلینیک ها بر مطب های شخصی دارند این است که در کلینیک های دندانپزشکی معتبر شما میتوانید از وجود چندین پزشک اعم از عمومی و متخصص بهرهمند شوید تا درنهاین بهترین درمان را انجام دهید

ایمپلنت کل فک چه فرقی با دندان مصنوعی دارد

چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹ ب.ظ

هر گاه که افراد به دلایلی دندان طبیعی خود را از دست دادند نیازی به گذراندن زندگی با دندان های از دست رفته نیست.  این روزها گزینه های بهتر در دسترس می باشد ایمپلنت دندان در دندانپزشکی رایج ترین گزینه هاست با وجود اینکه دندان مصنوعی کیفیت آن بهبود یافته است اما ایمپلنت دندان به علت نزدیک بودن به دندان طبیعی مناسب تر است

 

 

آیا باید کاشت دندان انجام شود؟

اگر دندان از دست داده اید و لثه و فک شما سالم است، ممکن است از ایمپلنت دندان استفاده کنید، یعنی دندانهای جایگزینی که به صورت جراحی در استخوان فک کاشته می شوند. با داشتن بهداشت دهان و دندان خوب، ایمپلنت های دندانی می توانند 20 سال یا بیشتر بدون نیاز به تعویض در دهان شما قرار بگیرند. ایمپلنت دندان اغلب برای افرادی که تنها یک یا دو دندان از دست رفته دارند، یک انتخاب محبوب است،

اما اگر چندین دندان از دست رفته وجود داشته باشد، می توان از دندان مصنوعی نیز به عنوان جایگزین استفاده کرد. تا زمانی که لثه و فک شما سالم باشد، دو یا چند ایمپلنت می تواند به عنوان پایه پشتیبانی برای چندین دندان جایگزین، خدمت کند.

ایمپلنت ها به عنوان جایگزین دندان

ایمپلنت  دندان یک جایگزین ثابت برای پروتزها یا دندان های مصنوعی قابل جابجایی هستند. اگر ریزش دندان باعث کوچک شدن دهان شود، ممکن است آنها تنها گزینه باشند، زیرا دیگر نمی تواند از پروتز پشتیبانی کنند. برای جایگزینی فقط یک دندان یا چند دندان می توانید از کاشت ایمپلنت استفاده کنید. برای تعبیه کاشت، پیچ های تیتانیومی در استخوان فک حفر می شوند تا از تاج، پل یا پروتز محافظت کنند.

قطعات جایگزینی برای آماده سازی، زمان لازم دارند. این کار برای اطمینان از مناسب بودن دهان و دندانهای شما است. و بدان معنی است که ممکن است اولین مراجعه شما به دندانپزشک کافی نباشند. ایمپلنت ها معمولاً فقط به صورت خصوصی در دسترس هستند و گران هستند. بعضی مواقع برای بیمارانی که نمی توانند از پروتز استفاده کنند یا چهره و دندانهای آنها آسیب دیده است، در دسترس می باشند. مانند افرادی که به سرطان دهان مبتلا شده اند یا حادثه ای که باعث از بین رفتن دندان شده است.

ایمپلنت دندان تمام فک

ایمپلنت تمام فک

دندان مصنوعی و معایب آن

دندانهای مصنوعی که بیشتر به عنوان پروتز شناخته می شوند در جای دندان های طبیعی قرار دارند. آن ها یک مجموعه کامل برای جایگزینی تمام دندان های شما می باشند. مجموعه ای برای جایگزینی 1 یا چند دندان از دست رفته هستند. دندانپزشکی با استفاده از قالب گیری از لثه ها به صورت سفارشی ساخته می شود. آنها معمولاً از فلز یا پلاستیک می باشند. و قابل جابجایی هستند بنابراین می توانید آنها را تمیز کنید ، اگرچه دندان مصنوعی همزمان با دندانهای دیگر شما قابل مسواک زدن می باشند. از دست دادن دندان های طبیعی مهم هستند زیرا جویدن مواد غذایی شما را دشوار می کند، این امر بر رژیم شما تأثیر منفی خواهد گذاشت و ممکن است باعث لرزیدن عضلات صورت شود.

 

مراحل ایمپلنت دندانی

ابتدا ایمپلنت که مانند پیچ یا استوانه به نظر می رسد، در فک شما قرار می گیرد. طی دو تا شش ماه آینده ، ایمپلنت و استخوان مجاز به اتصال به یکدیگر هستند تا لنگر دندان مصنوعی شما را تشکیل دهند. در طی این مدت، یک گزینه جایگزینی موقت دندان می تواند در محل کاشت انجام شود.
اغلب، مرحله دوم روش برای کشف کاشت و اتصال ضمیمه لازم است. این درپوش موقت پایه ای را که دندان جدید شما روی آن قرار می گیرد تکمیل می کند. لثه های شما مجاز به التیام چند هفته بعد از این عمل خواهند بود.
برخی از سیستم ها کاشت یک مرحله ای استفاده می کنند که نیازی به مرحله دوم ندارند. این سیستم ها از ایمپلنت استفاده می کنند که قطعه فرمت را قبلاً وصل کرده اند. پریودنتیست توصیه می کند که کدام سیستم برای شما مناسب است.

نصب پروتز ایمپلنت

سرانجام، دندان جایگزینی به نام تاج توسط دندانپزشک شما ایجاد می شود و به یک پست فلزی کوچک به نام abutment وصل می شود. بعد از مدت کوتاهی، اعتماد به نفس دوباره ای به لبخند و توانایی خود در جویدن و صحبت کردن تجربه خواهید کرد. ایمپلنت دندان بسیار طبیعی و به نظر می رسد ، حتی ممکن است فراموش کرده باشید که هرگز دندان خود را از دست داده اید.
هر مورد متفاوت است، و در صورت اجازه شرایط می توان برخی از این مراحل را با هم جمع کرد. متخصص  ایمپلنت در تهران  شما برای تعیین بهترین برنامه درمانی با شما همکاری خواهد کرد.

0

نظرات  (۱)

۱۶ بهمن ۹۸ ، ۲۳:۰۷ بهداد فروزش

شما فوق العاده هستید 🌹

-

ما ایکالر هستیم نماینده رنگ نسوز، رنگ اپوکسی و اسپری رنگ نسوز .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی