بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

درد دندان از مشکلاتی است که اغلب همه افراد کوچک و بزرگ با آن سروکارداشته یا دارند. و حتما به دندانپزشکی مراجعه خواهند داشت .
نکته که باید همه افراد بدانند این است که مزیتی که کلینیک ها بر مطب های شخصی دارند این است که در کلینیک های دندانپزشکی معتبر شما میتوانید از وجود چندین پزشک اعم از عمومی و متخصص بهرهمند شوید تا درنهاین بهترین درمان را انجام دهید

طولانی بودن عمر ایمپلنت با رعایت بهداشت

سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۲۶ ب.ظ

بهترین جایگزین دندان طبیعی از دست رفته ایمپلنت دندانی است زیرا ایمپلنت دندانی مانندِدندانهای طبیعی شما به نظر می‌رسد که با رعایت بهداشت و آشنایی با روش های نگهداری دندان اکثر ایمپلنت ها می توانند یک عمر دوام بیاورند.

بهداشت ایمپلنت دندان

مراقبت از کاشت ایمپلنت و آنچه شما باید بدانید

در ایمپلنت های خود نمی توانید حفره ای دریافت کنید. این موضوع بسیار خوب است اما، شما هنوز هم در معرض بیماری پریودنتال هستید. حفظ بافت لثه سالم برای موفقیت طولانی مدت در کاشت شما مهم است. پس از شروع بیماری لثه، شما در معرض خطر ریزش استخوان قرار می گیرید. در صورت عدم کنترل، ایمپلنت شما در نهایت چیزی برای نگه داشتن نخواهد داشت و از بین می رود. هیچ کس چنین چیزی را نمی خواهد، به خصوص که ایمپلنت ها برای شروع بسیار گران هستند.
در ادامه خواهیم دید که چگونه با مسواک زدن و نخ دندان از دندان های خود مراقبت کنید. اطمینان از سلامت بافت لثه شما به این معنی است که لبخند زیبای شما تا سالهای طولانی دوام خواهد داشت.

تمیز کردن ایمپلنت های دندان با خمیردندان مناسب

ایمپلنت های دندانی امروزه سطح کاشت خشن دارند. این امر به استخوان سازی کمک می کند. این یک امر جالب است که چگونه فلز ایمپلنت با موفقیت با استخوان شما ارتباط برقرار می کند. این ارتباط به همین دلیل است که ایمپلنت شما به طور محکم در فک باقی بماند. این موضوع ایمپلنت را بسیار ایمن تر می کند. به همین دلایل، استفاده از خمیردندان کم ساینده باعث افزایش عمر کاشت شما می شود.

از مواد خمیردندان با مواد زیر خودداری کنید:
• فلوراید استنوس
• فلورید سدیم
• جوش شیرین
• حذف کننده های لکه
پیروی از این قانون ساده برای ایمپلنت طولانی مدت مهم است. در بخش بعدی بیایید ببینیم که چگونه و چند بار ایمپلنت خود را مسواک می زنید.

چگونه به طور صحیح ایمپلنت های دندان را تمیز کنید و مسواک بزنید

اینکه از چه نوع مسواکی استفاده می کنید از اهمیت کمتری نسبت به تکنیک مسواک زدن و اینکه چند بار مسواک می زنید، برخوردار است. در واقع، مطالعات هیچ تفاوتی بین مسواک های صوتی، دستی یا برقی نشان نداده اند.
از هر نوع مسواکی استفاده می کنید، مطمئن شوید که موهای نرم دارد. برخی از افراد برس های برش خورده را مفید می دانند. آنها برس های کوچکی هستند که برای ایجاد شکاف بین دندان ها طراحی شده اند و می توانند به شما در تمیز کردن نواحی قابل دسترسی کمک کنند. و بعضی برس هایی با موهای نایلونی (بدون سیم فلزی) را انتخاب می کنند تا سطح ایمپلنت خراشیده نشود.

تکنیک های درست مسواک زدن

از همه مهم تر تکنیک مسواک زدن خوب است، تا باعث جلوگیری از بیماری پریودنتال در تمام دندان ها شود. که این موضوع شامل سلامت ایمپلنت نیز می شود. همانطور که مسواک می زنید، یک بار روی یک دندان تمرکز کنید و تمام سطوح آن را بپوشانید. همچنین سعی کنید حداقل دو دقیقه در روز مسواک بزنید. می توانید یک تایمر تنظیم کنید یا ترانه ای را برای خود بخوانید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی مسواک می زنید.

ایمپلنت و رعایت بهداشتایمپلنت دندان و رعایت بهداشت

استفاده از نخ دندان در تمیز کردن دندان ها

انواع زیادی نخ برای انتخاب وجود دارد. نخ دندان ها از بافت لثه اطراف ایمپلنت شما محافظت می کنند. این امر به ویژه در صورتی که ایمپلنت شما به یک پل یا یک نوار متصل باشد صادق است. آنها به شما اجازه می دهند تا به اطراف دندان خود برسید و فضاهای تنگ و کوچک را تمیز کنید.

رعایت نکات لازم در استفاده از نخ دندان

هنگام استفاده از نخ دندان، مطمئن شوید که نه تنها روی کاشت، بلکه در شکاف پری ایمپلنت نیز نخ دندان قرار می گیرد. اینجاست که ایمپلنت با لثه شما مطابقت دارد. این مکان مورد علاقه برای تجمع باکتری ها است و همچنین می تواند با پلاک پر شود. این عوامل باعث می شود که این ناحیه به ویژه مستعد التهاب باشد. پس مطمئن شوید که به آن توجه کرده اید. اما، اگر به طور مرتب از نخ استفاده نکنید هنوز هم مستعد التهاب هستید. در هر یک از این موارد، ممکن است علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان، از دهان شویه ها نیز استفاده کنید.

به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید

نکته آخر مراقبت از ایمپلنت این است که به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید. هر سه تا شش ماه یکبار، باید برای تمیز کردن و امتحان حرفه ای نزد دندانپزشک خود بروید. همچنین دندانپزشک باید سالانه یک پرتونگاری از ایمپلنت شما بگیرد.
آنها می توانند ارزیابی کنند که آیا رژیم مراقبت از منزل در حال کار است و در صورت نبودن آن، تغییراتی را توصیه می کنند. آنها همچنین به دنبال التهاب یا بیماری لثه خواهند بود و برای متوقف کردن پیشرفت آن تلاش می کنند. شاید نیاز به شستشوی دهان داشته باشید یا از نوع نخ دیگری استفاده کنید. یک متخصص دندانپزشکی با کیفیت مطمئن خواهد بود که به طور صحیح کاشت ایمپلنت دندان را انجام داده است.

مراقبت صحیح از ایمپلنت

با مراقبت صحیح از ایمپلنت دندان، ایمپلنت شما می تواند برای سالهای طولانی ادامه یابد. اگر قبلاً کاشت دارید، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد. و اگر هم در نظر دارید که از ایمپلنت به عنوان روش درمانی استفاده کنید، حتما از یک دندانپزشک و کلینیک حرفه ای استفاده کنید که بتواند کار را به درستی انجام دهد. مشکلات ایمپلنت های ارزان قیمت می تواند سالهای بعد شما را تحت تعقیب قرار دهد.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی