بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

درد دندان از مشکلاتی است که اغلب همه افراد کوچک و بزرگ با آن سروکارداشته یا دارند. و حتما به دندانپزشکی مراجعه خواهند داشت .
نکته که باید همه افراد بدانند این است که مزیتی که کلینیک ها بر مطب های شخصی دارند این است که در کلینیک های دندانپزشکی معتبر شما میتوانید از وجود چندین پزشک اعم از عمومی و متخصص بهرهمند شوید تا درنهاین بهترین درمان را انجام دهید

ایمپلنت هر فک با چند پایه انجام می شود؟

جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۵۴ ب.ظ

ایمپلنت فول موس روشی است که در آن تمام دندانهای فرد کشیده می شود به جای آنها از پروتزهای مصنوعی بر پایه ایمپلنت استفاده می شود که دیگر شاهد مشکلات دندان مصنوعی از قبیل شل شدن و لق شدن و بازی کردن در دهان و همچنین مشکلات حین صحبت کردن نخواهیم بود . اما ایا تعداد ایمپلنت در هر فک در افراد مختلف یکسان می باشد ؟ چند پایهایمپلنت در هر فک قرار می گیرد

تعداد ایمپلنت برای هر فک

مشکلاتی که دندان مصنوعی برای افراد دارد

افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند همیشه از مشکلات دندان مصنوعی در شکایت هستند و این مشکلات را اینگونه به زبان می آورند .

  • افراد احساس راحتی ندارند
  • مواد غذایی زیر پروتز های دندان مصنوعی جمع می شود
  • موجب ایجاد درد در لثه می شود
  • ایجاد تغییر در صحبت کردن
  • تغییر در احساس طعم غذا
  • حرکت کردن پروتز های مصنوعی در مواقع صحبت کردن و خوردن غذا
  • تسریع در پوسیدگی دندانهای طبیعی باقیمانده به دلیل تجمع پلاک های دندانی
  • مشکل جویدن غذا های سفت

با این تفاسیر هرچه مدت زمان نبودن دندان های طبیعی در دهان بیشتر باشد  افراد به سمت استفاده از دندان های مصنوعی بروند اینگونه مشکلات را بیشتر تجربه خواهند کرد . اما راه و چاره چیست ؟

جایگزین مناسب برای دندان مصنوعی چیست؟

متخصصین دندانپزشکی بهترین جایگزین  برای نواحی بی دندانی را ایمپلنت دندان معرفی می کنند .

ایمپلنت برای کل دهان و برای یک فک چگونه امکانپذیر است؟

ایمپلنت ها پایه های فلزی از جنس تیتانیوم هستند که جایگزین هر دندان طبیعی می شوند. تصور برخی افراد این است که در ایمپلنت کل دهان یا به اصطلاح فول موس به تعداد دندانها ایمپلنت در دهان باید کاشته شود .اما باید گفت که این تصور کاملا اشتباه بوده و برای هر فک بیمار به تناسب تعداد کمتری ایمپلنت در هر فک کاشته می شود.

تعداد مورد نیاز ایمپلنت برای هر فک

تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای هر فک براساس میزان تراکم استخوان فک مورد نظر تشخیص داده می شود . به عنوان مثال استخوان های فک در ناحیه جلو متراکم تر استخوان های فک در ناحیه عقب هستند

به طور کلی برای هر قوس در فک بالا و پایین حتما 4 ایمپلنت مورد نیاز است که بتواند پروتز دندان را نگه دارد . اما در بسیاری از افراد تراکم استخوان ناکافی می باشد و دندانپزشک مجبور می شود از تعداد بیشتری ایمپلنت در هر فک برای نگهداری پروتز استفاده کند.

4 ایمپلنت در فک پایین

تعداد ایمپلنت

 در انجام ایمپلنت کل فک چه نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد ؟

در انجام این جراحی عوامل متعددی توسط جراح دندانپزشک مورد بررسی قرار می گیرد از قبیل:

  • نوع و تعداد دندانهای جایگزین
  • عادت های چون دندان قروچه و قفل کردن دندان ها
  • سن افراد
  • تراکم استخوان در نواحی مختلف فک که با cbct انجام می شود.

احتمالات دیگر در جراحی ایمپلنت فول موس

در صورت داشتن شرایط مناسب در فک افراد می توان به منظور صرفه جویی در هزینه کاشت ایمپلنت ها از 4 ایمپلنت استفاده کرد که این روش یک جراحی نوین به نام all on 4 می باشد که به تازگی وارد دندانپزشکی کشوران شده است .
مهمترین خطری که این روش از جراحی ایمپلنت را تهدید می کند این است که چنانچه یکی از ایمپلنت ها  به هر دلیلی با شکست روبرو شود احتمال شکست سایر ایمپلنت ها نیز بالا می رود.بنا براین استفاده از این روش در تمام افراد امکانپذیر نخواهد بود

به طور کلی طبق نظر متخصصین و جراحان دندانپزشکی عمومی ترین و بهترین روش استفاده از 6 ایمپلنت در فک پایین و 8 عدد در فک بالا است این تعداد بهترین حالت برای نصب پروتز های دندان می باشد که کمترین مشکل را برای ایجاد قوس هر فک به وجود خواهد آورد. و شکست های احتمالی در یک ناحیه خطری برای بقیه ایمپلنت ها به وجود نخواهد آورد .

4 ایمپلنت در فک پایین

ایمپلنت فک پایین

تعداد ایمپلنت فول

تعداد ایمپلنت در دهان

ایمپلنت بالا

تعداد ایمپلنت فک بالا

 

 

نظرات  (۱)

شکایت از دندانپزشک نیز یکی از سوالاتی است که در مورد آن بسیار سوال پرسیده شده است و در این مقاله آریا دادیار به صورت کامل به آن می پردازیم.

 

https://ariadadyar.com/complain-to-the-dentist

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی