بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

درد دندان از مشکلاتی است که اغلب همه افراد کوچک و بزرگ با آن سروکارداشته یا دارند. و حتما به دندانپزشکی مراجعه خواهند داشت .
نکته که باید همه افراد بدانند این است که مزیتی که کلینیک ها بر مطب های شخصی دارند این است که در کلینیک های دندانپزشکی معتبر شما میتوانید از وجود چندین پزشک اعم از عمومی و متخصص بهرهمند شوید تا درنهاین بهترین درمان را انجام دهید

آیا متخصص بودن در کاشت ایمپلنت مهم است؟

سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۶:۳۴ ب.ظ

وقتی شخصی دندان طبیعی خود را به دلیلی از دست می‌دهد به فکر راه حلی برای جایگزینی دندان از دست رفته می‌افتد. پس از مراجعه به دندانپزشک معرفی بیمار به متخصص ایمپلنت اقدام به کاشت ایمپلنت دندانی می شود و این بهترین جایگزینی برای دندان از دست رفته است اما متخصص ایمپلنت خوب چه کسی است و چه خصوصیاتی دارد، در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

آیا همه دندانپزشکان می توانند ایمپلنت انجام دهند؟

برخی سوالات در زمینه انجام ایمپلنت دندان این است که:  آیا همه دندانپزشکانی که ما برای انجام درمانهای خود به آنها مراجعه میکنیم، توانایی انجام جراحی ایمپلنت را دارند؟ یا تنها متخصص ایمپلنت می تواند این کار را انجام دهد؟
در پاسخ به این سوال باید اینگونه عنوان کرد: اولین گام پس از پذیرفته شدن در دانشگاههای پزشکی و انتخاب رشته دندانپزشکی، پس از گذراندن تقریبا 6 سال تحصیلات مرتبط، به عنوان دندانپزشکی عمومی فارغ التحصیل می شوند.
دندانپزشکان عمومی می توانند کلیه درمانهای دندانپزشکی را انجام دهند.

 

متخصصین ایمپلنت

انجام جراحی ایمپلنت تخصص نیاز دارد؟

رشته های دندانپزشکی نیز مانند سایر رشته ها در مقطع خاصی به انتها نمی رسد، بلکه دندانپزشکان عمومی در مقاطع بالاتر می توانند به ادامه تحصیل و به صورت اختصاصی در یک رشته خاص از دندانپزشکی، به ادامه تحصیل و کسب علم بپردازند.
همچنان که اشاره شد دندانپزشکی شامل رشته های تخصصی نیز می باشد.

رشته های تخصصی دندانپزشکی ایمپلنت

دو رشته تخصصی در دندانپزشکی با جراحی ایمپلنت و کاشت دندان ارتباط مستقم دارند.

یکی از تخصصهای مهم در رشته دندانپزشکی که لازمه شناخت اجزای سخت صورت مانند استخوانهای مختلف سر وگردن است ؛ جراح ومتخصص فک و صورت می باشد.

از دیگر تخصصهای دندانپزشکی می توان از پریو دنتولوژی نام برد. این علم مختص شناخت کامل بافت های نرم ناحیه دهان و در درواقع بافتهای لثه می باشد .
وجود این تو تخصص در یک کادر پزشکی برای انجام یک جراحی ایمپلنت موفق لازم و ضروری است.

دندانپزشک عمومی می تواند ایمپلنت انجام دهد؟

سوال اینجاست که دیده می شود برخی دندانپزشکان عمومی اقدام به انجام جراحی ایمپلنت می کنند، آیا این کار مشکلاتی را برای افراد به وجود نمی آورد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که برخی دندانپزشکان عمومی با گذراندن دوره های انجام جراحی ایمپلنت در داخل و خارج ازکشور می توانند به انجام جراحی ایمپلنت در مطب و یا مراکز درمانی اقدام نمایند .

 

کلینیک معتبر دندانپزشکی

بهترین متخصص دندانپزشکی

شاید ذکر این نکته برای بسیاری از خوانندگان نکته جدیدی باشد که ممکن است نسبت به آن بی اطلاع باشند .
باید بدانیم که برای یک یک دندان معمولی از نظر ما، 13 تخصص مختلف وجود دارد که ما در این مطلب به 2 مورد ان اشاره کردیم . (البته در دیگر مطالب وبسایت به سایر موارد به تناسب توضیح خواهیم داد)

بنابراین بهتر است که در مورد انجام خدمات درمانی دهان و دندان، به متخصصین آن رشته مراجعه کنیم تا نتایج بهتری کسب شود.

مراکز تخصصی دندانپزشکی ایمپلنت

همه دندانپزشکان عمومی و متخصص، علاوه بر اشتغال در مراکز عمومی و دولتی،  ممکن است به صورت جداگانه در مطب های شخصی خود به درمان دهان و دندان بپردازند.

کلینیک ها و درمانگاه های دندانپزشکی به دلیل ساختارداخلی  و اداری که دارند، از دندانپزشکان عمومی و متخصص در کنار هم بهره می برند. بنابراین این امکان برای افراد فراهم می شود که برای انجام درمانهای تخصصی از نظر متخصصین بهرمند شوند .

حضور متخصصین رشته های مختلف دندانپزشکی، خصوصا در رشته کاشت ایمپلنت دندان بسیار لازم و ضروریست.

لازمه کاشت یک واحد ایمپلنت دندان آشنایی کامل  توامان با وضعیت بافت سخت و بافت نرم  دهان است تا بتوان بهترین نتیجه را از جراحی گرفت .

بنابراین حضور یک متخصص فک و صورت و یک متخصص پریودنتولوژی در کادر پزشکی یک مجموعه درصد موفقیت این جراحی را بسیار بالا می برد.

دیگر تخصصهای مرتبط با ایمپلنت

از دیگر تخصص های دندانپزشکی که باید در کنار تیم جراحی ایمپلنت قرار بگیرد، متخصص پروتز است .

تا کنون به بررسی و معرفی متخصص ها کاشت ایمپلنت اشاره کردیم، اما باید عنوان کرد که کاشت دندان فقط تا زمان کاشت پیچ فلزی ایمپلنت خلاصه نمی شود؛ بلکه پس از آن متخصص پروتز در کنار تیم جراحی و سایر تخصص ها می بایست قرار گیرد که روکش و قطعه ای که روی ایمپلنت قرار می گیرد به درستی و دقیق انجام شود.

 

پریودتولوژی

وظیفه متخصص پروتز

همانطورکه گفته شد، ایمپلنت دندان از سه قطعه مجزا تشکیل شده است، (پایه یا فیکسچر، اباتمنت، روکش یا پروتز ) پایه ایمپلنت توسط متخصصین فک و صورت و پریو انجام می شود که در کنار آنها متخصص پروتز نیز نظر خود را منعکس خواهد کرد،  و در نهایت علم پروتز به ساخت روکش یا قطعه ای که شبیه تاج دندان است، می پردازد .

بهترین مراکز ایمپلنت تهران

دکتر الیاهو متخصص ایمپلنت و لثه به عنوان بهترین مرکز ایملنت تهران را به شما معرفی میکنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی