بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

درد دندان از مشکلاتی است که اغلب همه افراد کوچک و بزرگ با آن سروکارداشته یا دارند. و حتما به دندانپزشکی مراجعه خواهند داشت .
نکته که باید همه افراد بدانند این است که مزیتی که کلینیک ها بر مطب های شخصی دارند این است که در کلینیک های دندانپزشکی معتبر شما میتوانید از وجود چندین پزشک اعم از عمومی و متخصص بهرهمند شوید تا درنهاین بهترین درمان را انجام دهید

ایمپلنت دندان و عوامل شکست و درمان آن

يكشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۰۶:۲۳ ب.ظ

بهتر است بدانیم دلایل شکست ایمپلنت دندان اگرچه نادر است اما به موفقیت اتصال استخوان فک و سلامت لثه بستگی دارد از همین رو شکست ایمپلنت دندان امکان پذیر است. لذا برای افرادی سوال پیش می آید که چرا ایمپلنت دندان گاهی دچار پس زدگی می شود در این مقاله به توضیح این مطلب خواهیم پرداخت.

 

 

دلایل شکست ایمپلنت دندان

شکست ایمپلنت دندان دلایل مختلفی دارد ، یکی از شایع ترین آنها ، به دلیل اینکه ایمپلنت در لثه کاشت میشود ، بیماری های عفونی دندان است ، که موجب التهاب لثه و استخوان فک بستگی دارد.

از طرفی دیگر ، معمولا بعضی از بیماران به دنبال ایمپلنت ارزان هستند ، این موضوع هم از جمله مواردی است که سبب شکست ایمپلنت دندان می شود .

نداشتن اطلاعات کافی در ارتباط با سلامت بیمار ، به هنگام انجام ایمپلنت دندان هم سبب شکست ایمپلنت دندان می شود . بیمارباید قبل از انجام کاشت ایمپلنت دندان ، مصاحبه و تشخیص کامل را با پزشک انجام دهند ، تا از هر گونه عوارض بعد آن جلوگیری شود .

کاشت مناسب ایمپلنت باید با دقت بالایی انجام شود . در این رابطه شرکت های مختلفی هستند که در زمینه تولید اتصالات ایمپلنت فعالیت میکنند ، اما تعدادی از آنها استانداردها را رعایت میکنند، به همین خاطر بصورت طبیعی هزینه ایمپلنت بالا میرود .

کاربرد ایمپلنت نیاز به استفاده از پرتو x پانوگرافیک و 3 بعدی دارد، اما به دلیل اینکه طول درمان کوتاه تر شود، دندانپزشکان از روش دو بعدی استفاده می کنند .

روی هم فشار دادن دندان ها و دندان قروچه هم یکی از دلایل شکست ایمپلنت می باشد.
لازم هست برای جلوگیری از این مشکل رفتاری نایت گارد استفاده شود تا فشار شدیدی به ایمپلنت وارد نشود و درمان با شکست مواجه نشود .

 

کاشت مناسب ایمپلنت

پیشگیری از شکست ایمپلنت دندان

جهت پیشگری از شکست ایمپلنت دندان، مراقبت های صحیح و درست از دهان برای جلوگیری از عفونت و التهاب لثه می باشد .انتخاب پزشک معالج برای کاشت ایمپلنت بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین ارزان بودن ایمپلنت دندان مسبب پایین آمدن کیفیت ایمپلنت می شود لذا در این مورد خودداری کنید.

لازم به ذکر است افراد سیگاری علاوه بر دچار شدن به بیماری اختلال دستگاه ایمنی، تاثیر به سزایی در سلامت لثه دارد. توصیه می شود در این مورد با پزشک معالج جهت شانس موفقیت بهتر در کاشت ایمپلنت مصاحبه سلامت انجام گردد.

تغییر رژیم غذایی برای افرادی که رژیم غذایی دارند می تواند مفید باشد .
در این رابطه توصیه می شود که از خوردن مواد قندی یا غذاهای خیلی سفت خودداری کنند.
هر سه تا شش ماه برای بررسی وضعیت به پزشک معالج مراجعه کنند .

درمان شکست ایمپلنت دندان

یکی از دلایل اصلی شکست ایمپلنت دندان التهاب یا عفونت لثه و اطراف دندان است.
این مشکل بر اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به وجود می آید.
در این رابطه باید به پزشک معالج رجوع کنید که در صورتی آسیب آن بیش از حد گسترده نباشد دوباره ایمپلنت را باز سازی میکنند.

بازسازی ایمپلت به این صورت می باشد که بافت ملتهب لثه برداشته می شود و استخوان در اطراف دندان پیوند زده می شود ،
بسته به میزان آسیب روکش دندان نیز نیاز به حذف شدن داشته باشد و ایمپلنت دندان بازسازی شود، سپس بعد از بهبودی دوباره روکش قرار داده می شود.

در ادامه لازم به ذکر است بعد از درمان شکستگی ایمپلنت دندان ، با تمیز کردن ایمپلنت و اطراف ایمپلنت دندان ، مراقبت صحیح از دندان ها و لثه در بهبود بهداشت دهان انجام دهید.

 

لثه عفونتی

علایم پس زدن ایمپلنت

علایم مختلفی برای پس زدن ایمپلنت دندان وجود دارد اما نشانه های پس زدن ایمپلنت دندان به طور یکسان می باشد .
متورم یا ملتهب شدن لثه  یا لق شدن ایمپلنت و احساس ناراحتی یا درد شدید در داخل یا اطراف ایمپلنت ، اختلال عصبی ، قدرت جسمانی افراد، از جمله این موارد هستند.

از کجا بفهمیم ایمپلنت شکست خورده است

  •  وجود درد :

اگرچه درد با روند بهبودی ایمپلنت دندان همراه است، اما گاهی این در بیش از اندازه به بیمار فشار می آورد.
اگر دردی که احساس می کنید در سراسر دهان یا فک شما منتشر می شود یا معمولا تیر میکشد، دلایلی بر عدم موفقیت ایمپلنت و شکست آن می تواند باشد.
در این صورت باید بلافاصله به پزشک خود مراجعه نمایید.

  • تورم لثه:

تورم لثه بعد از جراحی امری طبیعی است، لثه ها متورم می شوند، اما نباید تورم آنها انتشار یابد.
قرمزی نشان دهنده عفونت است و عفونت می تواند در دهان و در نهایت به خون شما منتقل شود ، که بسیار جدی است.
اگر متوجه شدید که درد یا تورم در دهان شما کاهش نمی یابد, در واقع افزایش می یابد ، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

  • مشکل در جویدن :

قرار است ایمپلنت دقیقاً مانند دندان شما باشد, بنابراین اگر هنگام خوردن یا جویدن چیزی احساس درد می کنید, یا هرگونه ناراحتی دیگری احساس می کنید,  نشانه این است که کاشت شما دچار مشکل شده است.
همانطور که وجود درد هنگام جویدن می تواند حفره ای در دندان طبیعی باشد، درد هنگام جویدن در ناحیه ایمپلنت می تواند نشانگر عدم موفقیت کاشت باشد.

  • ایمپلنت نامرغوب:

 شما نباید وجود ایمپلنت را در دهان خود احساس کنید،  در واقع جراحی ایمپلنت اگر خوب انجام شود، باید عملکردی مانند دندان واقعی به شما بدهد، استفاده از برند نامرغوب ایمپلنت، می تواند این احساس ناخوشایند را به شما منتقل نماید، درنتیجه موجب شکست ایمپلنت شود .

خوانندگان این مطلب می توانند، با مراجعه به وبسایت مرکزی ما به آدرس زیر، جهت انجام درمانهای ایمپلنت و سایر خدمات دندانپزشکی اقدام نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی