بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

درد دندان از مشکلاتی است که اغلب همه افراد کوچک و بزرگ با آن سروکارداشته یا دارند. و حتما به دندانپزشکی مراجعه خواهند داشت .
نکته که باید همه افراد بدانند این است که مزیتی که کلینیک ها بر مطب های شخصی دارند این است که در کلینیک های دندانپزشکی معتبر شما میتوانید از وجود چندین پزشک اعم از عمومی و متخصص بهرهمند شوید تا درنهاین بهترین درمان را انجام دهید

ایمپلنت مناسب برای دندان همه افراد

سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۸، ۰۵:۵۸ ب.ظ

جالب است بدانید ایمپلنت ها می توانند مانند دندانهای طبیعی ما عمل کنند و جایگزین آنها شوند یعنی حتی شما می توانید آن ها را تمیز کرده و همانند دندانهای طبیعی خود به آنها غذا بخورید، بدون نگرانی در این مقاله قصد داریم تا به این نکته بپردازیم که استفاده مناسب از ایمپلنت دندان برای افراد در چه زمان است.

 

 

دریافت یک ایمپلنت دندان

اگر قصد دریافت ایمپلنت دندان را دارید، نحوه انجام این روش در ادامه آورده شده است.

ابتدا دندانپزشک شما در مورد ایمپلنت دندان با بیهوشی استفاده می کند.

دوم، دندانپزشک جراحی ایمپلنت را در استخوان فک شما وارد کرده و محل ریزش آن را در ریشه قرار می دهد.

بعد از بیهوشی، دهان شما دچار درد خواهد شد، احتمالاً با مسکن و کیسه های یخ درد خود را کاهش می دهید.

بعد از اینکه از مطب دندانپزشکی خارج می شوید و طی چند روز، هفته ها و ماه ها بهبود می یابید، ایمپلنت با گذشت زمان با استخوان فک شما ادغام می شود تا استخوان در واقع در اطراف کاشت رشد نماید، و آن را بسیار محکم کند.

در این مدت احتمالاً دندانپزشک شما رژیم غذایی از غذاهای نرم و سالم را توصیه می کند.  پس از اتمام این فرآیند (احتمالاً چند ماه)، دندانپزشک می تواند تاج را به اباتمنت متصل کند و دندان مورد نظر خود را به شما منتقل نماید. قبل از این اتفاق، دندانپزشک ممکن است به شما یک دندان چسبان موقت بدهد تا بتوانید مانند حالت طبیعی غذا بخورید. توجه داشته باشید که این روش در مورد ایمپلنت دندان در همان روز کمی متفاوت به نظر می رسد.

چه کسی می تواند ایمپلنت دندان را انجام دهد؟

اگر از سلامت دهان و دندان و سلامت کلی خوبی و استخوان کافی برای پشتیبانی از ایمپلنت برخوردار هستید، ممکن است کاندیدای خوبی برای یک ایمپلنت دندان باشید. بعضی اوقات ممکن است نیاز به عمل پیوند استخوان باشد. اگر به بیماری مزمن یا بیماری خود ایمنی مبتلا هستید، دریافت ایمپلنت ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

قبل از کاشت ایمپلنت باید با دندانپزشک و پزشک اصلی خود مشورت کنید. همچنین، اگر سیگاری هستید، می تواند شانس شما در انجام ایمپلنت موفقیت آمیز، تا حد زیادی تحت تأثیر قرار گیرد. اگر دندانپزشک و پزشک شما موافقت کنند که از نظر سلامتی و نیاز به کاشت ایمپلنت، لازم است که بهداشت دهان و دندان را قبل، حین و بعد از عمل کاشت انجام دهید، باید این مراقبت حتما انجام شود. اکثر افرادی که بیماری مزمن یا بیماری خود ایمنی ندارند ، می توانند کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندان باشند.

ایمپلنت دندان و استفاده ی مناسب

ایمپلنت دندان و استفاده ی مناسب از آن

انواع ایمپلنت دندان

دو نوع اصلی ایمپلنت دندان وجود دارد: اندوست و تحتانی. ایمپلنت های اندوست در استخوان وارد شده و با آن تلفیق می شوند. اما ایمپلنت های زیر پوستی یا تحتانی به سادگی در بالای استخوان فک قرار می گیرند، این موارد به دلیل عملکرد طولانی مدت ضعیف دیگر به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. در هر صورت، به دوره بهبودی نیاز دارد که می تواند چندین ماه طول بکشد.

ایمپلنت های تک دندان

یک ایمپلنت تک دندان جایگزین ریشه های یک دندان از دست رفته می شود. و مانند بعضی از روشها، معالجه دندانهای اطراف را شامل نمی شود. این گزینه نه تنها برای زیبایی شناسی خوب است، بلکه به این دلیل که از دست رفتن یک دندان می تواند صدای گفتار شما را تغییر دهد، جویدن را دشوارتر کند، مورد اهمیت است. همینطور دندان های آسیب دیده می توانند به مرور زمان دندان های طبیعی اطراف را تغییر دهند حتی شما می توانید از دست دادن استخوان را نیز تجربه کنید. ایمپلنت یک دندان جایگزین ریشه های از دست رفته دندان می شود. علاوه بر این کاشت دندان یک واحد مستقل است و شامل معالجه دندان در کنار آن نیست.

پل ها و پروتزهای پشتیبانی شده از ایمپلنت

ایمپلنت دندان همچنین می تواند به شما در حمایت از یک پل دندانپزشکی کمک کند در حالی که چندین دندان از بین رفته دارید (حتی در شرایطی که تمام دندان های شما از دست رفته اند). به جای پشتیبانی دندان های مجاور، یک پل پشتیبانی شده از کاشت به عنوان سیستم پشتیبانی استفاده می شود. نوع کاشت دندانی که دندانپزشک شما انتخاب می کند، مختص وضعیت شما خواهد بود.

جوانب مثبت و منفی ایمپلنت دندان

هر روش دارای جوانب مثبت و منفی است، و ایمپلنت دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست، اگرچه کاملاً بی خطر است. در اینجا به برخی از این موارد در کاشت ایمپلنت اشاره خواهیم کرد. بر خلاف پروتزهای سنتی، ایمپلنت های دندانی در استخوان فک شما قرار می گیرد. این موضوع به آنها کمک می کند تا نسبت به دندان مصنوعی به اندازه کافی در برابر فشار طبیعی دندان ها دوام آورند و دچار لغزش یا تغییر نشوند. بعد از بهبودی دهان بعد از جراحی، معمولاً ایمپلنت های دندانی راحت تر از پروتزهای استاندارد یا پل ها هستند.

مهمتر از همه اینها ، داشتن ایمپلنت دندان می تواند به حفظ استخوان در فک شما کمک کند. هنگامی که دندان ها در مدت طولانی از دست رفته باشند، استخوان فک شروع به وخیم تر شدن می کند. این می تواند کل فک شما و به نوبه خود ساختار صورت شما را تغییر دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی