بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

درد دندان از مشکلاتی است که اغلب همه افراد کوچک و بزرگ با آن سروکارداشته یا دارند. و حتما به دندانپزشکی مراجعه خواهند داشت .
نکته که باید همه افراد بدانند این است که مزیتی که کلینیک ها بر مطب های شخصی دارند این است که در کلینیک های دندانپزشکی معتبر شما میتوانید از وجود چندین پزشک اعم از عمومی و متخصص بهرهمند شوید تا درنهاین بهترین درمان را انجام دهید

ایمپلنت چیست ؟

پنجشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۰۲:۲۵ ب.ظ

 

باید بگوییم که در حقیقت ایمپلنت دندان ،کاشت دندان ثابت در ناحیه ای می باشد که فرد در آن ناحیه دندان از دست داده است.ما در این مقاله سعی داریم تا شما را به صورت مختصر با ایمپلنت دندان آشنا ساخته و فواید آن را به عنوان جایگزین دندان از دست رفته برای شما بیان نماییم تا شما عزیزان با اطلاعاتی که در مورد ایمپلنت دندان به دست می آورید اقدام به انجام این روش درمانی بکنید.

 

ایمپلنت های دندانی در طول 25 سال گذشته چهره دندانپزشکی را تغییر داده اند. ایمپلنت های دندانی چیست؟ تاریخچه ایمپلنت چیست؟ و چگونه برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود؟ این بخش به شما یک نمای کلی از موضوع ایمپلنت های دندانی را می دهد، که جزئیات بیشتر را در بخش های بعدی دنبال خواهیم کرد. همانطور که با بیشتر روش های درمان در دندانپزشکی امروزی آشنا هستید، ایمپلنت دندان نه تنها شامل کشف علمی و تحقیقی میباشد، بلکه کاربردی در عمل بالینی نیز دارد.

عمل ایمپلنت مستلزم داشتن تخصص و تبهر در جراحی و ترمیم دندان میباشد، به همان اندازه که هنر و تجربه نیاز به مهارت دارند، در مورد علم نیز همینطور است. این سایت به شما در جهت مشاوره با متخصصین بهداشت دندان کمک می کند تا دانش خود را برای انتخاب آگاهانه فراهم کنید.

 

معرفی ایمپلنت دندانی

در توضیح ایمپلنت دندانی و فواید آن به عنوان جایگزین دندان، بگذارید از ابتدا شروع کنیم، ایمپلنت دندانی در واقع یک جایگزین برای ریشه یا ریشه دندان است. ایمپلنت ها مانند ریشه های دندان در  استخوان فک نگهداری می شوند و در محل جراحی قابل مشاهده نیستند . آنها برای محافظت از تاج ها (قسمت های دیده شده دندان ها در دهان)، بریج کردن( ساختن پل دندانی) و یا دندان مصنوعی با روش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، و از تیتانیوم ساخته شده اند که سبک وزن، قوی و زیست سازگار هستند، بدین معنا که بدن آن را رد نمی کند.

اباتمنت

فیکسچر و اباتمنت ایمپلنت

ارتباط ایمپلنت با استخوان

آلیاژهای تیتانیوم و تیتانیوم فلزات، به طور گسترده ای هم در دندانسازی و همچنین در سایر ایمپلنت های استخوانی مانند جایگزین های مفصلی ارتوپدی استفاده می شود. ایمپلنت دارای بالاترین میزان موفقیت هر جراحی می باشد. این ویژگی خاص تیتانیوم  متصل به استخوان، osseointegration  نامیده میشود که پایه بیولوژیکی موفقیت در ایمپلنت دندان است.

به دلیل این که وقتی دندان ها از بین می روند، استخوان هایی که از دندان ها محافظت می کنند نیز از بین می روند، قرار دادن ایمپلنت های دندانی، باعث تثبیت استخوان میشود و از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری میکند. ایمپلنت ها همراه با جایگزینی دندان های از دست رفته کمک می کنند که شکل و تراکم استخوان را حفظ کنند. این بدان معنی است که آنها از اسکلت صورت و به طور غیر مستقیم، ساختارهای بافت نرم لثه، گونه ها و لب ها محافظت می کنند.

ایمپلنت ها به شما کمک می کنند که بخورید، بجوید، لبخند بزنید، صحبت کنید و کاملا طبیعی به نظر برسید. این قابلیت شما را از سلامت اجتماعی، روحی و جسمی بهره مند می سازد. اما برای دست یابی بهترین درمانها در دندانپزشکی مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی معتبر، از هرچیزی مهمتر است . باید با شناخت کافی از شرایط محیطی و پرسنل و پزشکان یک مرکز معتبر، نسبت به انتخاب کلینیک دندانپزشکی اقدام کرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی