بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

درد دندان از مشکلاتی است که اغلب همه افراد کوچک و بزرگ با آن سروکارداشته یا دارند. و حتما به دندانپزشکی مراجعه خواهند داشت .
نکته که باید همه افراد بدانند این است که مزیتی که کلینیک ها بر مطب های شخصی دارند این است که در کلینیک های دندانپزشکی معتبر شما میتوانید از وجود چندین پزشک اعم از عمومی و متخصص بهرهمند شوید تا درنهاین بهترین درمان را انجام دهید

مزیت و کاربرد کاشت ایمپلنت دندان فول موس

سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۰۱ ب.ظ

 

مزیت و کاربرد کاشت ایمپلنت دندان فول موس، پروتزهای ضعیف از بافت کافی برای بافت های صورت به خصوص لب ها پشتیبانی نمی کنند و همین امر باعث پیرتر شدن بیماران و ایجاد چین و چروک های زودرس می شود . تأثیر روانشناختی را نباید دست کم گرفت زیرا بسیاری از افراد پروتزهای کامل نمادی از پیری دارند. با کاشت ایمپلنت دندان اکنون می توانیم این دایره شرور را بشکنیم. فقط با کاشت 2 الی4 ایمپلنت و اتصال به فک و لثه  برای پشتیبانی کامل از پروتز کافی می باشد.

 

 

 

 

ایمپلنت دندان  ALL ON FOUR

این درمان شامل قرار دادن 4 تا 10 ایمپلنت است، به فک بالا و پایین متصل می شود. با سیستمCAD CAM   و ساختار داخلی تیتانیوم یا زیرکونیم که توسط پرسلن پوشش داده می شود، در دراز مدت، این پایدار ترین راه حل است. پس از سالها تجربه، پس از تجزیه و تحلیل اسکنر 3D، این درمان به عنوان بهترین جایگزین دندان ها انتخاب شده است. اینکه ما بخواهیم در 60 دقیقه یک تغییر ظاهری ویژه در خود ایجاد کنیم شگفت انگیز می باشد، پس از ارزیابی کامل دهان و دندان پل را در همان روز می تواند به ایمپلنت وصل شود.

ساختار رزین

این درمان شامل قرار دادن حداقل 6 ایمپلنت در قوس بالا و حداقل 4 ایمپلنت بر روی قوس پایین با نام ALL ON FOUR PLUS قرار می گیرد. پروتز از ساختار داخلی تیتانیوم و دندان رزین ساخته شده است. مزیت آن این است که ایمپلنت کمتری نیاز دارد. در فک پایین بیش از فک بالا به کاشت ایمپلنت نیاز دارد. این پروتز با داشتن لثه صورتی هنگام لبخند زدن ظاهری طبیعی به شما می دهد. این درمان برای بیماران توصیه می شود که تمام دندان ها را از دست داده اند و از دست رفتن استخوان های شدید در ناحیه فک و لثه داشته باشند.

ایمپلنت دندان مصنوعی را حفظ می کند

 در این روش شامل کاشت2 ایمپلنت در فک یا 4 ایمپلنت در فک بالا می شود. به حفظ پروتز کمک می کند.

این روش زمانی توصیه می شود، که با کمبود کامل استخوان مواجه می شوید یا زمانی که آسانسور سینوس قابل انجام نیست. این روش یک راه حل برای بیمارانی است که به دنبال یک جایگزین مقرون به صرفه به جای پروتزهای مصنوعی هستند. پروتز بالا توسط لثه پشتیبانی و توسط ایمپلنت حفظ می شود.

مراحل درمان

مدت این درمان حدود 4 ماه برای فک بالا و 3 ماه برای فک پایین است. بیمار دندان ها غیر قابل درمان را می کشد.

مراحل درمان به قرار ملاقات های زیر تقسیم می شوند

1.    کاشت ایمپلنت و جایگذاری دندان موقت

2.    تقریبا 10 روز بعد، روکش دندان برداشته می شوند و دندان های موقت بررسی می شوند.

3.    یک دوره تخمینی حدود 3 ماه منتظر بمانیم تا ناحیه کاشت ایمپلنت دندان به بهبودی کامل برسد. سپس ما ایمپلنت ها را بررسی می کنیم و یک پروتز موقت ثابت روی ایمپلنت قرار می دهیم. این پروتز، از یک سو از تجمع غذا و باکتری در اطراف ایمپلنت جلوگیری می کند و از سوی دیگر، بابت حس زیبایی شناسی که ما می خواهیم در پروتزهای قطعی (اندازه، شکل دندان ها و رنگ) تعریف کنیم و جای خالی دندان حس بدی به شما انتقال ندهد.

4.    پروتز نهایی که آماده شد ما مطمئن هستیم که همه چیز خوب پیش می رود. عملکرد این پروتز شامل حداقل دو آزمایش برای بررسی زیبایی شناسی مناسب و نهایی و یک قرار ملاقات دیگر برای قرار دادن دندان است.

توجه: زمان برای تکمیل درمان بیمار به نیازهای زیبایی شناسی بستگی دارد.

6 ماه پس از جایگذاری ایمپلنت دندان

6 ماه پس از جایگذاری پروتز نهایی، یک بازنگری رایگان انجام خواهیم داد، که در آن ما اکلوژی را بررسی خواهیم کرد و در صورت لزوم تمیز خواهیم کرد.

یک سال پس از درمان

یک سال بعد از کاشت ایمپلنت دندان، توصیه می شود برای بررسی لثه ها و پروتزها، جایی که دهان کاملا تمیز می شود و اشعه ایکس برای کنترل ثبات استخوان در اطراف ایمپلنت ها به دندانپزشک مربوطه مراجعه کنید. این بازبینی های تعمیر و نگهداری برای همه بیماران ایمپلنت دندان باید هر 6 ماه یک بار انجام شود تا ثبات درمان و تشخیص زود هنگام مشکلات احتمالی را تضمین کند.

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی