بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

بهترین دانستنی های دندانپزشکی

با همراهی این وبلاگ شما در جریان اخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قرار خواهی گرفت

درد دندان از مشکلاتی است که اغلب همه افراد کوچک و بزرگ با آن سروکارداشته یا دارند. و حتما به دندانپزشکی مراجعه خواهند داشت .
نکته که باید همه افراد بدانند این است که مزیتی که کلینیک ها بر مطب های شخصی دارند این است که در کلینیک های دندانپزشکی معتبر شما میتوانید از وجود چندین پزشک اعم از عمومی و متخصص بهرهمند شوید تا درنهاین بهترین درمان را انجام دهید

پل ها دندانی و ایمپلنت دندان چه هستند؟

شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۴۸ ب.ظ


طول عمر پل های دندانی، به طور معمول حدود 10 سال  که بر اثر مرور زمان به علت سایش و پاره شدن دندان های هم جوار، که در معرض حساسیت به بیماری های لثه و پوسیدگی قرار دارند، طول می کشد. از بین رفتن آنها به معنی حمایت کمتر از پل است. تأثیر روی دندانهای مجاور یک پل نیاز به حمایت از دندان های مجاور دارد که برای نگهداری دندان مصنوعی در جای خود استفاده می شود. اگر این دندان ها به اندازه کافی قوی نباشند، ممکن است پل ها این کار را انجام دهند. ایمپلنت های ساخته شده از تیتانیوم شبیه ریشه دندان طی جراحی و جایگزینی این اجازه را می دهد تا دندانپزشک شما دندان های جایگزین یا پل را در منطقه آسیب دیده قرار دهد.

تفاوت ایمپلنت و روکش های ونیر کامپوزیت چیست؟

ایمپلنت دندان می تواند جایگزین دندان از دست رفته باشد در صورتی که ریشه و تاج دندان به طور کامل از بین رفته باشد و هیچ امکانی برای نگهداری دندان وجود ندارد . اما در صورتی که تنها بخشی از تاج دندان دچار مشکل شده باشد میتوان از روکش برای منطقه بی دندانی استفاده کرد . به طور خلاصه و به عبارتی ساده تر ایمپلنت ها جایگزین دندان می شوند ولی روکش ها ظاهری زیبا به لبخند افراد می بخشند .

تحلیل استخوان فک به دلیل خالی مانده و از دست رفتن ریشه دندان است . اگر ریشه دندان در استخوان فک بماند استخوان فک دچار تحلیل نخواهد شد. از آنجایی که تحلیل رفتن استخوان درد ندارد افراد متوجه آن نخواهد شد. تحلیل استخوان در ناحیه فک تغییر چهره افراد را به دنبال خواهد داشت و در نتیجه پیری در چهره افراد نمایان می شود . برای جلوگیری از این افت استخوان و تغییر چهره، ایمپلنت بهترین گزینه خواهد بود .

گاهی  افراد با وجود داشتن دندانهای سالم، به دلایل مختلف دچار تغییر رنگ، پریدگی گوشه های دندان و یا به دلیل رشد نامنظم دندانها دچار به هم ریختگی های خیلی کمی می شوند که این مشکل با استفاده از روکش های ونییر کامپوزیت قابل درمان است و لبخند زیبایی و دندان های مرتب را به افراد هدیه می دهد .

کلینیک دندانپزشکی آدرینا در کادر خود با بهره گیری از متخصصین لثه، جراحان فک و صورت ، متخصصین ارتودنسی  و متخصص دندانپزشکی ترمیمی زیبایی همواره در تامین سلامت دهان ودندان مراجعه کنندگان گام برمی دارد . 

تاج دندان:

تاج ها به طور کامل برای پوشش دندان های آسیب دیده استفاده می شود. تاج دندان آسیب دیده را تقویت می کند، در حالیکه بهبود یافته به نظر می رسد، آنها همچنین می توانند در بالای یک ایمپلنت دندان قرار بگیرند تا به عنوان یک دندان عمل کنند. این دستگاه پروتز ثابت روی دندان یا ایمپلنت قرار می گیرد و بر خلاف پروتزها می تواند توسط دندانپزشک شما برداشته شود.

پل دندان:

پل شکاف پشت یک یا چند دندان از دست رفته می باشد. آنها توسط هر دندان طبیعی در اطراف فاصله یا ایمپلنت های دندانی پشتیبانی می شوند. پل ها فاصله بین دندان های از دست رفته را پوشش می دهند. دندان های لنگر دندان نامیده می شوند. دندان جایگزین به تاج های متصل به انتهای مهره ها متصل می شوند.

ایمپلنت دندان:

ایمپلنت های ساخته شده از تیتانیوم (شبیه سازی ریشه دندان) طی عمل کاشت در فک متصل می شود. این اجازه را می دهد تا دندانپزشک شما دندان های جایگزین یا پل را در منطقه آسیب دیده قرار دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی